top of page

ממה להיזהר, מה חשוב לבדוק, מה לקחת בחשבון ומה האותיות הקטנות - לבחור חברה או חבילה לחווית נהיגה ספורטיבית או נהג מרוצים ליום אחד במסלולי מרוצים זו משימה לא פשוטה ולפעמים מבלבלת...

המון מידע, עשרות חברות שונות והרבה חבילות נהיגה - אז איך בוחרים נכון כדי לוודא תמורה הולמת לעלות ומקסימום הנאה לצד בטיחות? המדריך שלנו לבחירת נהג מרוצים ליום אחד נכתב בדיוק בשביל זה!

נהג מרוצים ליום אחד וחווית נהיגה ספורטיבית במסלולי מרוצים: המדריך המלא לבחירת חברה וחבילה מתאימה

קצת על חווית נהיגה ספורטיבית ונהג מרוצים ליום אחד: מה זה בכלל?

קודם כל, נעשה סדר: אפשר לקרוא לזה נהג מרוצים ליום אחד, חווית נהיגה ספורטיבית או חווית נהיגת מרוצים ויש אפילו חברות יצירתיות שקראו לזה בשמות אחרים - בפועל אמור להיות מדובר באותו המוצר בדיוק עם שינויים בין חברה לחברה, כמו משך הפעילות, סוג ההדרכה, רכבים, בחירת מסלול מרוצים ועוד. 

 

חווית נהיגה ספורטיבית או נהג מרוצים ליום אחד היא חוויה מוטורית שמטרתה היא להפתיע, לעשות כיף ולשמח את מי שמקבל אותה. לרוב, חווית נהיגת מרוצים כזו נרכשת ע"י בני משפחה, בני זוג, חברים לעבודה לאירועים משחמים שונים כמו ימי הולדת, ימי נישואין, קידום בעבודה או סתם לעשות טוב על הלב למקבל המתנה...גם בלי סיבה מיוחדת.

8 דגשים חשובים שחובה לבדוק לפני בחירת חברה וחבילת נהיגה של נהג מרוצים ליום אחד: אז שלא יעבדו עליכם!

1

בטיחות וביטוחים

ביטוחים לפעילות כמו נהג מרוצים ליום אחד או קורס נהיגת מרוצים הם ביטוחים יקרים (מאוד!) וקשים מאוד להשגה. לכן, לחברות רבות בתחום נהיגת המרוצים יש ביטוח בסיסי בלבד, שאינו מתאים לסוג הפעילות ולכן חשוב לוודא שהחברה שבחרתם מבוטחת, כולל ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק לרכב.

2

צוות מדריכים והכשרה

מדריכים בעלי ניסיון בנהיגת מרוצים ותחרויות שבעברם הכשרות וקורסים מקצועיים הם דבר נדיר מאוד בישראל. כדאי לוודא את הותק והניסיון של המדריכים וגם לשאול על משך ההכשרה שעברו בחברה. למדריכים יש חלק משמעותי וחשוב על בטיחות הפעילות וגם על ההנאה ושביעות הרצון של הלקוחות.

3

מסלול מרוצים

אחד הדברים הכי חשובים ברכישת חבילת נהג מרוצים ליום אחד או קורס נהיגת מרוצים הוא לברר, עד כמה שזה נשמע הזוי, שהפעילות אכן מתקיימת במסלול מרוצים אמיתי! נתקלנו לא פעם בלקוחות שקיבלו הבטחות שונות על מסלולי מרוצים בירושלים, נס הרים, פתח תקווה, ראשון ועוד, כשבפועל, אין במקומות האלה מסלולי מרוצים!

4

רכבי מרוץ

מרכיב מאוד משמעותי בהנאה והחוויה בפעילות כמו נהג מרוצים ליום אחד הוא כמובן הרכב שבו נוהגים. כדאי לברר את סוג הרכב, שנת הייצור שלו (כדי לוודא שלא מדובר בטרנטה) ולא להתבייש לשאול אם מדובר ברכב שהורד מהכביש לאחר תאונה. חפשו חברות שמשקיעות ברכבים חדשים כל תקופה ודואגות לתחזק אותם בהתאם ע"י אנשי מקצוע.

5

כמות וזמן נהיגה

כל דקת נהיגה על מסלול מרוצים היא יקרה להחריד, גם ללקוחות, אבל גם לחברה המפעילה. העומס על רכבי המרוץ עצום ומייצר בלאי גבוה למכלולים היקרים של הרכב ולכן חשוב לוודא מראש את משך הנהיגה בפועל, ולא רק את משך הפעילות כולה ולבדוק שאין זמן מיותר שנשרף בתדריכים, הסברים, החלפות נהגים והפסקות שמנפחים את זמן הפעילות לחינם.

6

אישי או קבוצתי

נהג מרוצים ליום אחד או קורס נהיגה שעובר בצורה אישית הוא שונה לחלוטין מקבוצתי, גם ברמת ההנאה וגם ברמת האיכות. אישי, אחד על אחד, עדיף בצורה משמעותית - המדריך יכול להתאים את עצמו ללקוח (רמת נהיגה, ניסיון קודם, סגנון ועוד), שמקבל יחס אישי, הרבה סבלנות, זמן למענה על שאלות, אקסטרה נהיגה ופחות לחץ ועומס שמופעל על המדריך.

7

הדגמה של נהג מרוץ

אחד הדברים הכי מהנים ועוצמתיים בחווית נהיגה ספורטיבית, נהג מרוצים ליום אחד או קורס מקצועי, זה ללא ספק ההדגמות של המדריך, שאמור להיות גם נהג מרוצים מקצועי ומנוסה. כדאי לוודא שהחבילה שרכשתם כוללת הדגמה כזו, מדובר בחוויה בפני עצמה שקשה לתאר במילים עד שלא מנסים - הדגמה כזו נחשבת לדבר יוקרתי שעלותה גבוהה בגלל העומס והבלאי הגבוה שנהג המרוצים מייצר על הרכב.

8

הכל כלול

כדאי לברר מה כלול במחיר החבילה מראש כדי לא להיות מופתעים ביום הפעילות ולשלם על תוספות שלא ידעתם שקיימות. לדוגמה, סוג הרכב ושדרוגים, עלות כניסה למסלול המרוצים, ביטוחים מתאימים כולל ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק לרכב, שתייה חמה וקרה, כיבוד קל ונשנושים, צילומים למזכרת, כמות הדגמות שהמדריך עושה וכו'. 

השוואת מחירים וחבילות: נהג מרוצים ליום אחד - מה ההבדלים בין סוגי החבילות, איך להשוות מחירים בין החברות ואיך לבחור חבילה מתאימה?

גם השוואת מחירים בנהג מרוצים ליום אחד עלולה להיות משימה לא פשוטה - כל חברה מתמחרת את חבילות הנהיגה שלה בצורה שונה לחלוטין. לדוגמה, חברה א' מתמחרת חבילות לפי כמות מקצי נהיגה (מקצה אחד=7-10 דק' של נהיגה על המסלול בפועל) בעוד חברה ב' מתמחרת בכלל לפי כמות סיבובים על המסלול (סיבוב = הקפה בודדת, בדרך כלל במקצה אחד נוהגים 4-6 הקפות). אם זה לא מספיק, יש חברות שמתמחרות חבילות לפי זמן פעילות כולל, דבר שמאוד מקשה על השוואת מחירים כי פשוט אין אפשרות לדעת כמה זמן נהיגה יש בפועל וכמה זמן מושקע בהסברים ובהפסקות.

ההמלצה שלנו במקרה הזה היא לחפש כמה שיותר שקיפות - חברה שמפרסמת כמה שיותר מידע באתר שלה על כל חבילה וחבילה, מוכנה להתחייב על כמות מקצים או סיבובים ואפילו מספקת "תרגום" של החבילות לזמן פעילות כולל היא כנראה חברה שאין לה מה להסתיר וכנראה שלא מחפשת לחסוך.

 

לסיכום, מומלץ לחפש חברה שהחבילות שלה ברורות, שקופות ועם כמה שיודע מידע על כמות מקצים, סיבובים, זמן פעילות כולל ומה בדיוק כוללת כל חבילה וחבילה.

סוגי חבילות מקובלות והבדלים בחבילות של נהג מרוצים ליום אחד

מקצים, סיבובים, זמן נהיגה, ק"מ וכו' - הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן כדי שיהיה אפשר לבחור ולהשוות בקלות.

1

חבילות לפי מקצי נהיגה

כנראה הדרך הנפוצה ביותר שחברות מתמחרות חבילות נהיגה בנהג מרוצים ליום אחד. במקרה של תמחור לפי מקצי נהיגה, מומלץ לשאול ולבדוק מה אורך כל מקצה - כל דקת נהיגה על מסלול המרוצים היא יקרה מאוד, גם לחברה וגם כמובן ללקוחות. 

אורך כל מקצה אמור להיות 6 דקות של נהיגה רצופה על מסלול המרוצים ומעלה, כדאי לוודא שהחברה שבחרתם מתחייבת לכך כדי לא להתאכזב ממקצים קצרים. 

2

חבילות לפי סיבובי נהיגה

דרך נוספת שבה חברות מתמחרות חבילות נהיגה בנהג מרוצים ליום אחד. במקרה הזה, כדאי ומומלץ לבדוק האם החברה סופרת סיבובים בפועל או רק "משערת" את כמות הסיבובים. גם פה, עלות כל סיבוב על המסלול היא יקרה לחברה (וללקוחות) ולכן כדאי לוודא שאכן הסיבובים נספרים בפועל ולא משוערים בלבד. 

בדרך כלל, 4-6 סיבובי נהיגה = מקצה נהיגה שלם של 6-8 דקות נהיגה.

3

חבילות לפי ק"מ

יצא לנו לפגוש גם חברות שמתמחרות חבילות נהג מרוצים ליום אחד לפי כמות ק"מ על המסלול אך מדובר במקרה נדיר. במקרה של חישוב לפי ק"מ כדאי לנסות לתרגם את הק"מ לכמות סיבובים כדי לחשב בכמה סיבובי נהיגה מדובר וכך להשוות בין חבילות שונות בצורה יותר נכונה ומדויקת.

לדוגמא, סיבוב שלם במסלול מרוצים ערד הוא כ-1.4 ק"מ, במסלול מרוצים פצאל הוא כ-2.1 ק"מ ובמסלול מרוצים באר שבע כ-2 ק"מ כך שניתן לתרגם את כמות הק"מ לסיבובי נהיגה בקלות יחסית.

4

חבילות לפי זמן כולל

לצערנו, מדובר בדרך מקובלת בתחום נהיגת המרוצים והכי פחות שקופה עבור הלקוחות. במקרה של זמן נהיגה כולל אי אפשר לדעת כמה ק"מ, סיבובי נהיגה או מקצי נהיגה יש בחבילה הנרכשת ולכן כדאי מאוד לברר זאת מול החברה ולבקש התחייבות לכמות הנהיגה בפועל. 

לדוגמא, חברה יכולה להצהיר על זמן פעילות כולל של 4 שעות, אך בפועל, בגלל שמדובר בפעילות קבוצתית ולא אישית, שכוללת הפסקות רבות, הסברים ארוכים וזמני המתנה שונים, זמן הנהיגה בפועל יכול להיות קצר מאוד ולא משתלם בכלל. 

נהג מרוצים ליום אחד: השוואת מחירים, מחירים מקובלים בשוק ולמה הזול עולה ביוקר

כמו בהרבה מוצרים ושירותים אחרים, גם במקרה של נהג מרוצים ליום אחד או חווית נהיגה ספורטיבית לא תמיד כדאי לבחור את הזול ביותר. צריך להבין שנהיגת מרוצים היא עסק יקר להחריד, לא רק ללקוחות, אלא גם לחברות בתחום שצריכות לרכוש רכבים יקרים "שקורעים להם את הצורה" במסלול המרוצים ולכן עלויות התחזוקה היא גבוהה מאוד ועל בסיס יומי , ביטוחים שונים ומיוחדים (שוב, יקר...מאוד), עלות שכירות למסלול מרוצים (לא נעים לכתוב, אבל גם זה...יקר מאוד), שכר למדריכים (הטובים מקבלים שכר של הייטק) ועוד המון הוצאות שונות ומשונות שלא תמיד צפויות. אם להיות כנים, אפשר להגיד שהוקל לנו ביום שהפסקנו לספק את השירות הזה שסחט מאיתנו כל שקל.

בשורה התחתונה אם זה זול מדי כנראה שחוסכים במשהו וכנראה שזה במשהו משמעותי - ביטוח, רכבים, תחזוקה, מסלול, מדריכים וכו' ולכן למרות שמאוד מפתה לבחור בזול ולהרגיש שדפקנו את המערכת, במקרה הזה, כמו במקרים רבים אחרים, זה פשוט לא כדאי...

מה המחירים המקובלים בשוק לחבילות בסיס בשנת 2023?

1

מחירון לפי מקצי נהיגה

במקרה של מקצי נהיגה, החבילה הבסיסית ביותר היא חבילה של 2 מקצי נהיגה (בכל החברות שבדקנו) והמחיר הוא החל מ-1,250 ש"ח. הצלחנו למצוא חבילות זולות יותר, אך בחברות לא מוכרות. שהתחלנו לשאול שאלות קשות, לא קיבלנו מענה ראוי - זהירות.

2

מחירון לפי סיבובי נהיגה

החבילה הבסיסית ביותר היא חבילה של 10 סיבובים והיא שוות ערך (בערך) לחבילה של 2 מקצי נהיגה. גם במקרה הזה, עלות החבילה היא החל מ-1,250 ש"ח בכל החברות הראויות שנבדקו בסקר השוק שביצענו.

3

חבילות לפי ק"מ

נכון לינואר 2023, מצאנו רק חברה אחת שממשיכה לשווק חבילות נהיגה לפי ק"מ נהיגה במסלול מרוצים. החבילה הבסיסית, שהיא 20 ק"מ נהיגה, שוות ערך לכ-10 סיבובי נהיגה שהם בערך כ-2 מקצי נהיגה. גם במקרה הזה, המחיר לא שונה בהרבה מחבילות הסיבובים או המקצרים והתמחור שקיבלנו הוא 1,350 ש"ח ל-20 ק"מ (חבילת בסיס).

4

חבילות לפי זמן כולל

תמחור לפי זמן כולל הוא בלתי אפשרי להשוואה כי הוא תמחור מניפולטיבי ולא שקוף - כל עוד אין אפשרות לקבל התחייבות לכמות ק"מ, מקצים או סיבובים, לא ניתן לבצע שום השוואה בין חבילה של זמן כולל לחבילות האחרות ולכן אנחנו ממליצים להתרחק מחבילות כאלה.

נהג מרוצים ליום אחד: חבילה בסיסית מספיקה או שצריך יותר מזה?

במקרה של מתנה יום הולדת, יום נישואין, קידום בעבודה או כל אירוע משמח אחר, גם חבילה בסיסית של נהג מרוצים ליום אחד (2 מקצי נהיגה או 10 סיבובים, לצורך העניין) "תעשה את העבודה" אבל חשוב לקחת בחשבון שמדובר בטעימה של ממש. זה די פשוט, במקרה של חווית נהיגה ספורטיבית כזו, ככל שנוהגים יותר, מתנסים יותר, צוברים יותר ניסיון וביטחון ברכב, במסלול המרוצים ובטכניקות הנהיגה, כך גם נהנים יותר ובצורה משמעותית.

 

ההמלצה שלנו היא שאם כבר עושים משהו כזה, משקיעים ומפנים את הזמן הדרוש, אז לכוון קצת מעל חבילות הבסיס שמציעות החברות השונות (מדובר בתוספת של כמה מאות שקלים) כדי לקבל תמורה גבוהה פי כמה מהסיבות שציינו קודם - ככל שנוהגים יותר (עד גבול מסוים, כמובן) כך נהנים יותר מחווית הנהיגה. נהיגה על מסלול מרוצים היא נהיגה שונה לחלוטין מנהיגה בכביש וכדי להסתגל ולהצליח לנהוג מהר ולנצל את יכולות רכב המרוץ על מסלול המרוצים צריך קצת יותר מ-10 סיבובים או 2 מקצי נהיגה. ההנאה מובטחת, אם כבר...אז עוד כמה מאות שקלים יעשו הבדל מחוויה כיפית, לחוויה שלא יפסיקו לדבר עליה במשך שנים, מניסיון!

השוואת מסלולי מרוצים בישראל: איך לבחור מסלול מרוצים לחווית נהיגה ספורטיבית או נהג מרוצים ליום אחד?

בישראל יש רק 3 מסלולי מרוצים רשמיים, חוקיים ומסודרים - מסלול מרוצים ערד, מסלול מרוצים מוטוסיטי/מסלול מרוצים באר שבע ומסלול מרוצים פצאל. אם במקרה חברה כלשהי ציינה מסלול מרוצים בהרי ירושלים, נס הרים, פתח תקווה, ראשון לציון או כל מקום אחר שהוא לא אחד מבין 3 המסלולים שמצוין פה - זה הזמן להיפרד ממנה יפה לשלום ולמצוא חברה אחרת.

 

לצערנו, שמענו לא מעט פעמים עד היום על לקוחות שקיבלו הבטחות שונות על מסלולי מרוצים שבפועל לא קיימים...ולמעשה מדובר בכביש ציבורי או במרגש חנייה נטוש שהפכו אותו "בכאילו" למסלול מרוצים. בבחירת חבילה לנהיגת מרוצים, כדאי מאוד לברר באיזה מסלול מרוצים מדובר ולוודא שאכן מדובר במסלול מרוצים מקצועי ולא בטריק שיווקי כלשהו או גרוע מזה. 

בנוגע לבחירת מסלול מרוצים מבין 3 מסלולי המרוצים, 3 מסלולי המרוצים (באר שבע/מוטורסיטי, ערד ופצאל) מעולים. כולם נבנו בשנים האחרונות ולאחרונה גם עברו שיפוצים והרחבות שונות. לכן, אין סיבה להחליט על מסלול ספציפי כי זה לא באמת משנה לאופי הפעילות או ההנאה. חברות שונות עובדות במסלולים שונים ויש חברות שעובדות בכל המסלולים במקביל ובו זמנית (נדיר), לכן, אם תאריך הפעילות חשוב וספציפי, אפשר לתאם לכל אחד ממסלולי המרוצים על בסיס מקום פנוי בחברות נהיגת המרוצים השונות שעומדות בסטנדרטיים המקובלים בשוק.

למידע נוסף על מסלולי המרוצים בישראל.

נהג מרוצים ליום אחד: נהיגה במסלול מרוצים מקצועי, איך זה נראה במציאות?

במקום לנסות לדמיין ולשבור את הראש איך זה נראה במציאות, הנה סרטון קצר מתוך חווית נהג מרוצים ליום אחד במסלול מרוצים מוטורסיטי באר שבע. כן, זה צולם פה בארץ, במרחק של בסך הכל שעה ורבע ממרכז הארץ. צפייה מהנה! אגב, זה לא ממחיש רבע מכמות הפאן, האדרנלין והטירוף בפועל...

bottom of page